Що таке PQI та PMI ?

Январь 30, 2020

       Продовжуємо короткий лікбез на тематику малозрозумілих або неявних параметрів, які використовуються виробниками телевізорів в характеристиках своєї продукції. Поговоримо про Picture quality index, він же PQI. Цей параметр деякі інформаційні сайти, як наприклад дуже популярний displayspecification відносить чому до… інтерполяції. Тільки інтерполяція, як процес обробки зображення - це зовсім інше, і тому чи є то помилкою чи просто складнощі перекладу - не зрозуміло. Ще однією великою помилкою, що деякі сайти та горе копіювальники інформації з них чомусь вимірюють цей самий PQI у Hz. Все таки герци - це одиниця вимірювання частоти. Правильно одиницею виміру PQI називати… pqi. Відразу скажемо - все що пов'язано з PQI відноситься тільки до телевізорів Samsung. Бо цей термін саме для себе корейский виробник і вигадав, і він не має ніяких зв'язків ні з LG, ні з ким іншим. 
 

 

Що ж то за звір такий?


        Якщо коротко, PQI, він же Picture quality index, він же Індекс якості зображення - це такий собі збірний показник характеристик телевізора, що означає, наскільки той чи інший телевізор Samsung по якості зображення і технологічно відрізняється від іншого телевізора Samsung.   
     З чого складається формула розрахунку цього самого Picture quality index - компанія Samsung нам про це не говорить, і не збирається. Звичайно, там повинні враховуватись роздільна здатність екрану, контрастність, можливо яскравість і ще якісь характеристики та технології, про які ми, звичайні користувачі і здогадуватись не можемо. До речі - представники Samsung-у, ну ті які на виставках розповідають про нову продукцію саму цю формулу і що в неї входить теж не знають. Те, що в складових цієї самої формули можуть бути параметри, що не впливають на на саме зображення або продуктивність телевізора - факт. Бо як ще можна пояснити, що PQI однієї і тієї ж моделі але різних по кольору корпусах може відрізнятись. Чи може Samsung вважає що сріблясто-сіра рамка телевізора впливає на картинку? Ну, хоче, може й так, бо хто там цих маркетологів зрозуміє. Ну хіба що інші такі самі маркетологи, але не факт.    

 


Для чого воно тре?


         Ну і коротко - для чого ця маркетингова штука була зроблена. Виключно для того, щоб пересічному громадянину без великого бажання влазити у хащі технологічних термінів можна було порівняти телевізор одного виробника з іншим телевізором цього самого виробника. Чи тримати в магазинах прошаренних продавців стало поганою модою, чи покоління міленіалів зовсім не спроможне запам'ятати технічні характеристики - невідомо. Але тепер зайшовши в магазин і тикнувши пальцями в стоячі поряд 55-ті “сімку” 55RU7472 та “кюлед” 55Q60 мона спитати “А чого отой другий коштує майже на 6 тисяч дорожче?”. І з великою вірогідністю можна почути “У цього PQI 2000 а у іншого - 3000”. А що воно, і до чого воно - то вже не важливо. Хоча поважаючий себе та свого клієнта продавець повинен знати і базові характеристики телевізорів, і відмінності у моделей. Наприклад наші - знають. І не факт що ви зможете відрізнити якість зображення на телевізорі з PQI 1500 та 1600. 
         До речі, ці самі системи рейтингування - вони не тільки малозрозумілі в деталях для технарів, але й ще різні для різних країн у одного ж і того ж виробника. Той самий Samsung для своїх американських моделей використовує іншу систему, ну вірніше десь таку саму, просто з іншою назвою - Motion Rate. Там інші циферки та все таке, але сенс такий самий. А раніше, до 2016 року,  в них взагалі був CMR, він же Clear Motion Rate

 


А що там у інших?


        Ну і звичайно не Samsung-ом єдиним живе світ телевізорів. І тут у нас є ще один доказ, що маркетологи мають спільний ген, який так і тягне їх до заплутування чесного люду та введення нас, простих смертних в оману. Бо у LG є дуже схожа система рейтингування PMI - (Picture Mastering Index). Знайшлась інформація, що входить у формулу цього самого PMI - а саме дані з технології панелі, типу підсвітки та процессору, що обробляє зображення. Правда як воно там множить чи ділить і все таке - знову загадка тисячоліття. Єдине в чому  LG вирішили перестрахуватись - це не стали тулити цей самий індекс у північноамериканських моделях, де легко мона зловити позов до суду за неправдиву інформацію або щось схоже. Сам PMI прийшов на заміну старої системи - MCI, Motion Clarity Index. До речі, у Philips теж є внутрішня система рейтингування, називається вона Picture Performance Index , або ж PPI. Так що всі ці системи - цілком маркетингові заморочки, які є віянням часу, і особливої уваги на них звертати  не потрібно. Вибирайте гарного перевіреного продавця, не ставайте жертвою шахраїв і просто будьте здорові!